Η γνώμη μας για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού Πανελλαδικές 2016

Η γνώμη μας για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού Πανελλαδικές 2016.
Η γνώμη μας για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού Πανελλαδικές 2016

Θέματα Και Λύσεις Πανελλαδικών 2016

  • Τα θέματα καλύπτουν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης- απουσιάζουν όμως δύσκολες εφαρμογές των υπαρξιακών θεωρημάτων (Bolzano, Rolle, ΘΜΤ).
  • Έχουν μερικώς κλιμακούμενη δυσκολία (πχ. Το Β2 είναι πιο δύσκολο από το Β3 και το Γ2 πιο δύσκολο από το Γ3).
  • Ο χρόνος για την πλήρη διαπραγμάτευση επαρκούσε οριακά στο βαθμό που ο υποψήφιος αντιλαμβανόταν άμεσα το λογικό πυρήνα των ερωτημάτων και δεν έχανε χρόνο στο τεχνικό κομμάτι (παραγωγίσεις, πράξεις, χτίσιμο ανισοτήτων, κλπ).
  • Γενικά τα θέματα κινήθηκαν στο πλαίσιο της σχολικής ύλης και δεν είχαν σκοπό τον αιφνιδιασμό των υποψηφίων με εξεζητημένα ή «εξωτικά» ερωτήματα. Από την άλλη πλευρά όμως, απαιτούσαν ψυχραιμία, καλή γνώση των βασικών τεχνικών, ευχέρεια στους υπολογισμούς και συνδυαστική σκέψη.

Σε σχέση τώρα με τη δική μας προσπάθεια για την όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία των μαθητών μας, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

  • Θέμα Α:Το Α1 έπεσε αυτούσιο στις επαναληπτικές εξετάσεις του Απριλίου (25/04/2016).
    Το Α2 εξετάστηκε στο διαγώνισμα Σεπτεμβρίου 2015 (07/09/2015).
    Παρόμοιο με το Α3 (διατύπωση και γεωμετρική ερμηνεία Rolle) ζητήθηκε στις επαναληπτικές εξετάσεις του Ιανουαρίου (10/01/2016).
  • Θέμα Β: Αντί για τη μελέτη της συνάρτησης f(x) των Πανελλαδικών, ζητούσαμε τη μελέτη της 1-f(x) στις επαναληπτικές εξετάσεις του Απριλίου.
  • Θέμα Γ: Το Γ1 απαιτεί επίλυση εξίσωσης μέσω ολικού ακρότατου. Παρόμοιο, αλλά πιο δύσκολο ήταν το θέμα Δ4i του διαγωνίσματος στις 20/03/2016. Το ερώτημα Γ4 ήταν παρόμοιο με το ερώτημα Γ5 στο επαναληπτικό διαγώνισμα στις 25/4/2016.
  • Θέμα Δ:
    Στο Δ1 ο υπολογισμός της f’(0) ήταν παρόμοιος με τον υπολογισμό του ορίου στο ερώτημα Γ1 του επαναληπτικού του Απριλίου. Το Δ4 απαιτούσε ολοκλήρωση ανισοϊσότητας για να καταλήξουμε σε γνήσια ανισότητα και ήταν παρόμοιο με το δικό μας Δ4 του διαγωνίσματος του Απριλίου.

Από τη θέση αυτή τέλος θέλουμε να δηλώσουμε την ικανοποίησή μας για τη δουλειά που πραγματοποιήθηκε τη φετινή χρονιά από τον Τομέα Μαθηματικών του Εκπαιδευτικού Ομίλου «αξία», καθώς και να ευχηθούμε επιτυχία στα παιδιά που μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους.

Μπορείτε να δείτε τα διαγωνίσματα, που προαναφέραμε, παρακάτω:
ΜΑΘ. ΠΡΟΣAN. Γ’ 10-01-2016
ΜΑΘ. ΠΡΟΣAN. Γ’ 20-03-2016
ΜΑΘ. ΠΡΟΣAN. Γ’ 25-04-2016
ΜΑΘ. ΠΡΟΣAN. Γ’ 29-11-2015
ΜΑΘ. ΠΡΟΣΑΝ. Γ’ 07-09-2015

Ετικέτες: